Etiquetas

jueves, 12 de marzo de 2020

6th Grade - Unit 5

En el siguiente link podréis encontrar los contenidos del libro ROOFTOPS  6 de Oxford que llevamos este año ⇨⇨⇨ 6th Grade Contents 

Aunque durante las clases los vamos ampliando y variando, los contenidos reflejados en la tabla anterior son aquellos que, como mínimo, habremos trabajado al finalizar el año escolar. Dado que estamos ya empezando el tercer trimestre, nos disponemos a empezar la unidad 5.

Las palabras de vocabulario que irán apareciendo a lo largo de la unidad ya las tenéis copiadas y traducidas en la libreta en el apartado "Vocabulary" (o eso espero eh😑) y son las siguientes: cheese, bread, butter, fl our, burgers, biscuits, jam, chocolate, olive oil, chillies apron, pan, menu, oven, waiter, chef. (Además de estas, sé que os sabéis muchísimas palabras de vocabulario relacionada con las comidas. Can you write some of them in the comments bellow? )

Como bien habréis deducido por el título de la unidad, esta va de alimentos y las cantidades que podemos pedir u ofrecer de cada uno de ellos, dependiendo de si son alimentos contables o incontables.


Además de las palabras de vocabulario, como en todos los temas, tenemos unos puntos gramaticales que tenemos que dominar, y son los siguientes: 

  • Quantifiers with countables and uncountables: some, any, a few, a little, lots of ...           How much? How many? Yes, there are / is. No, there aren’t / isn’t.
  • Describing quantity. -There are too many. -There aren’t enough. -There are enough. -There is too much. There isn’t enough. There is enough. 
  • Review of Going to: future. (En segundo ya trabajasteis el futuro utilizando la estructura Going to (I am going to swim in the lake next summer) pero de todas formas lo volveremos a repasar.

Well, these are all the contents that are included in this unit. In my opinion, food is a funny and tasty topic, and you can take profit of the time at home preparing some recipe and eating it later. 


10 comentarios:

  1. With this game we can practise with this game of the Nouns countables and uncounatbles. 🎮
    https://learnenglishkids.britishcouncil.org/grammar-practice/nouns-countable-and-uncountable

    ResponderEliminar
  2. Wow! I like it very much! 👏🏻
    I hope all of you check it when you start studying about countable and uncountable nouns.

    PS: who are you? You haven’t said so!
    Have a good weekend at home!

    ResponderEliminar
  3. clau_6ºB_LUIS CERNUDA14 de marzo de 2020, 1:49

    I don't understand the difference between accounting and uncountable

    ResponderEliminar
  4. apple, pineapple, melon, watermelon, orange, grapes, strawberry, lemon, pear, banana, pach, apricot, cherry, plum, coconut, pumpkin

    ResponderEliminar
  5. Don’t worry Claudia, I will share some videos to explain it soon! 👍🏼
    I hope you have a good weekend at home with your sister!

    ResponderEliminar
  6. I'm Amalia, when we have to do the comic?

    ResponderEliminar